Проектна діяльність

Створення екологічних листівок  "Тиша у лісі навесні"

Ми, люди, несемо відповідальність за планету, на якій живемо, ми хочемо, щоб життя на ній тривало довго-довго, і щоб наші діти, онуки і правнуки насолоджувалися усіма багатствами, які даруватиме їм природа в разі, коли ми, саме ми допоможемо їх зберегти: чистим блакитним небом над головою, чистотою ї гармонією навколишнього середовища, кришталево прозорою водою джерел та струмків. А для цього вже сьогодні слід прагнути вирішити накопичені екологічні проблеми, бо інакше вони, неначе сніговий ком будуть накопичуватись і розростатись.
Саме на це і був спрямований наш проект. Це створення екологічних листівок учнями 2- г класу

Правила поведінки в лісі навесні


1. Не можна забирати тварин з постійного місця
мешкання             
2. Не можна ламати гілочки на деревах.                               
3.Не розкидати сміття                                                                  
4. Не ламати гілочки на деревах та кущах.                        
5.Не топтати плазунів.                                                         
6. Не топтати гриби.                                                                      
7. Не руйнувати мурашники.                                                     
8. Не обривати павутину.                                                          
9. Не руйнувати пташині гнізда.                                            
10. Не можна руйнувати пташині гнізда.                          
11. Не можна різати на корі дерев.                                        
12. Не можна голосно вмикати музику.                             
13.  Не ловити метеликів.                                                         
14.  Не залишати сміття.                                                            
15. Не ловити птахів.                                                                   
16.  Не рвати квіти.                                                                                                                                                  17.Не палити багаття.

Екологічні листівки

Навчальне проектування

Навчальне проектування не є принципово-новою технологією. Метод виник в 20-ті роки нинішнього століття в США. Спершу його називали  « методом проблем» - Джон Дьюї. Ідеї побудови навчання на активній основі ,через доцільну діяльність учня з врахуванням особистого інтересу саме в цих знаннях.
Проблема - з реального життя, для якої треба застосувати набуті знання або ті,що належить здобути.
В. Х. Кілпатрик вдосконалив і систематизував роботу над проектами і дав таку їх класифікацію:
Створюваний проект (продуктивний) - повязаний з трудовою  діяльністю;
Споживчий-підготовка екскурсій;
 Проект-послуги;
Проект розвязання проблем (науково-дослідницький проект);
Наукові проекти на  основі дискусій;
 (Проект-вправа навчання і тренування).
Етапи створення проекту
-          усвідомлення мети
-          оформлення задуму
-          розробка організаційного плану
-          робота над планом
-          підбиття підсумків
Концептуальні положення
Проектна діяльність – це практика особистістно- орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня на основі його вільного вибору,з врахуванням своїх інтересів.
Учень:все,що я пізнаю,я знаю, для чого це мені потрібно і як це застосувати на практиці.
Вчитель:проектне навчання - це баланс між теоретичними і практичними знаннями, вміннями і навиками.
Мета проектного навчання - це індивідуальний досвід проектної діяльності;
- пізнавальні навички;
- здобуття знань;
- орієнтування в інформаційному просторі;
- комунікативність.
Завдання
1. Навчити самостійно здобувати знання, вміти їх застосувати для розвязання нових завдань.
2. Розвиток комунікативних навичок (вміти виконувати різні ролі в групі лідера,виконавця,посередника;вміти працювати в різних групах.
3. Розширити коло спілкування дітей, познайомити з іншими культурами,точками зору на дану проблему.
4. Підвищити вміння користуватись дослідницькими прийомами-збирати інформацію, висувати гіпотези, аналізувати інформацію, вміти робити висновки.
Ключові слова:проект, проектна діяльність, інтегрування знань, інтерес, потреба, субєкт діяльності.
Зміст проектної діяльності
1. Наявність значущої проблеми (завдання-інтегровані знання- дослідницький пошук
2. Практична значущість результатів (доповідь,…)
3. Самостійна робота учнів
4. Структурування змістовної частини проекту (з вказуванням поетапних результатів)
5. Використання дослідницьких методів.
Проектно - технологічна діяльність вчителя - це ефективна форма здійснення  нововведень, яка полягає у функціонуванні цілісної системи форм, засобів, методів і прийомів розробки педагогічних проектів, завдяки яким вчитель піднімається на технологічний рівень проектування навчання, його системного моделювання з наступним впровадженням цього проекту. Це вимагає від учителя пошукових зусиль, спрямованих на дослідження та розробку оптимальних шляхів розгляду певних педагогічних проблем.
Існують певні суперечності щодо актуалізації проблеми:
- між умовами розвитку цивілізації і нездатністю освіти задовольнити потреби швидкого темпу зростання різних сфер життєдіяльності, оскільки вона не встигає включити в освітній процес останні досягнення науки і не має випереджального відображення наукового знання;
- між оновленням парадигми вітчизняної освіти-переходом освітньої системи на новий тип гуманістично-інноваційної освіти,який передбачає проектно-технологічну діяльність учасників навчально-виховного процесу, і неготовністю значної частини вчителів до відповідних змін;
- між бажанням вчителів оволодіти професійними знаннями, вміннями та навичками з проектно-технологічної діяльності та відсутністю в загальноосвітніх навчальних закладах відповідних заходів у системі науково-методичної роботи;
- між необхідністю організації проектно-технологічної діяльності вчителя у системі внутрішньо шкільної науково-методичної роботи і браком відповідних науково-методичних розробок.
  У зв’язку з цим необхідна актуалізація свідомого, ефективного оволодіння вчителем  проектно-технологічною діяльністю через організацію її в системі внутрішньо шкільної науково-методичної роботи із забезпеченням таких умов:
- актуалізація мотивації професійної спрямованості на проектно-технологічну діяльність;
- системний підхід до оновлення змісту,форм  і методів науково-методичної роботи загальноосвітнього навчального закладу в контексті організації проектно-технологічної діяльності;
- забезпечення активізації професійного само - та взаємо розвитку й удосконалення.


Навчально - дослідницький проект за програмою 
" Intel*Навчання для майбутнього"

                           Опис проекту
Тема роботи: «Навкруги вода, а з питвом біда »
Керівник: Чередник Тетяна Георгіївна.
Даний проект було створено в межах вивчення теми «Вода в природі та житті людини» курсу «Я і Україна» для 3 класу. Цей проект пов'язаний з іншими навчальними предметами: українською мовою, математикою, інформатикою, образотворчим мистецтвом.
Мета проекту:
-         формувати уявлення учнів про одну з найпоширеніших речовин у природі – воду, її значення в природі і житті людини, цінність її для людей;
-  розвивати навички дослідницької діяльності, прагнення висловлювати власну думку і доводити її, збирати цікаву інформацію по даній темі, робити висновки;
-          розвивати бажання берегти природу, охороняти її, зокрема воду;
-    навчити працювати з ресурсами Інтернету, вивчити особливості роботи в мережі Інтернет(початкові навички);
-         довести до розуміння учнів значення економного використання води.
На початку проекту учні 3 класів одержали інформаційний бюлетень, створений вчителем, який спонукав їх до дослідницької діяльності. Координатор провів  анкетування учнів, які бажали приймати участь у проекті  ( на останній сторінці бюлетеня - відривний тест, який діти заповнювали самостійно). Обговоривши отриману інформацію учні об’єдналися в групи по 6 чоловік і обрали питання для дослідницької роботи.
Перша  група  провела моніторинг дослідницьких об’єктів і зібрала статистичну інформацію, стосовно теми проекту: «Чи багато води на Землі; що таке прісна вода і які її запаси; чи потребує вода людської «допомоги».В результаті обговорення отриманої інформації учні вибрали найважливішу і найцікавішу. Запропонували зібраний матеріал іншим групам.
 Друга група проводила  дослідницький експеримент, в ході якого сформувалося уявлення учнів про одну з найпоширеніших речовин у природі - воду. Проводили аналіз:  у чому головна цінність води, як і для чого людина використовує воду, чи безмежні запаси води на Землі. Базуючись на отриманих даних, група створила діаграму «Кількість води на Землі».
Третя група встановлювала  взаємозв’язки води з об’єктами живої і неживої природи. Для цього діти  проводили опитування в своїх родинах, стосовно використання води в побуті: на які потреби сімя використовує воду, чи економно використовують воду в їхніх родинах, як можна зменшити об’єм використаної води. Підрахували, скільки в середньому використовує води одна сімя на місяць, на день, на одного члена сімї. Отримані  результати проілюстрували у презентації.
Четверта група займалася питаннями у справі охорони , бережливого ставлення та економного використання води.  Використовуючи ці дані та дані інших інформаційних джерел, вони проаналізували інформацію про стан води з метою планування науково обґрунтованих дій щодо охорони, збереження та відновлення природних запасів води.
В кінці кожного тижня учні звітували перед іншими групами про одержану інформацію на засіданнях «круглого столу»: під девізом: « Планету хочеш для нащадків зберегти?»
Групи відобразили свої матеріали в текстовому редакторі Word, потім копіювати їх в шаблон веб сторінки в Publisher. Вчитель показував учням, як шукати малюнки в Clipart, і вставляти зображення, щоб ілюструвати текст.
Наступним етапом роботи було створення учнями  групової публікації.
 В ході проекту учні вчилися шукати ресурси в Інтернеті, навчалися використовувати Exel та інші засоби, за допомогою яких вони б могли друкувати таблиці, графіки, діаграми.
 Знання та вміння учнів оцінювалися традиційним шляхом ( написання звітів, усні відповіді ) і  також використовувались спеціальні форми для оцінювання однолітками та вчителем за бальною системою та критеріями оцінювання.
В проекті використовувалася робота з обдарованими учнями. Вони допомагали вчителю знаходити і робити закладки на певних веб-сайтах, працювали, як асистенти для інших учнів і в той же час робили більш глибокі дослідження.
Зібравши інформацію всіх груп склали звіт про виконану роботу.

Переглянути презентацию


Тематичний мегапроект « Барви пізнання Сонця»

1.       Назва проекту: « Залюблені в Сонце»
2.       Основна ідея проекту:  розширити, поглибити і систематизувати знання про Сонце; розвивати вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел по даній темі; розвивати креативне і логічне мислення; виховувати культуру спілкування.
3.       Опис проекту: Сонце – це  велика розжарена куля, яка впливає на все земне життя. Воно дає природі необхідні умови для життя: світло і тепло. Люди завжди цікавились цим небесним світилом. Про сонце складали легенди, вірші, казки, небилиці, прислів’я, загадки, лічилки, скоромовки, народні прикмети. 

             Робота в проекті

 


Тематичний мегапроект "Барви пізнання Води"

1. Назва проекту: " Як народжується  кросворд " 
2.Основна ідея проекту: розширити, поглиблити і систематизувати знання про Воду; розвивати вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел по даній темі, вміння застосовувати засвоєні знання в подібній і новій ситуаціях; удосконалювати вміння спостерігати за об’єктами і явищами природи, робити висновки, розвивати креативне, нестандартне і логічне мислення; вчити бачити і милуватись красою навколишнього світу; виховувати прагнення вивчати і берегти природу, виховувати культуру спілкування.
3.Опис проекту: Тече вода з-під явора       
                                 Яром на долину.
                                      Пишається над водою
                                             Червона калина.
                                                  Пишається калинонька,
                                                              Явір молодіє,
                                                                    А кругом їх верболози
                                                                           Й лози зеленіють…
                    (уривок із вірша Т.Г. Шевченка «Тече вода з-під явора».)
Завдяки чому така пишна зелень? Так, завдяки воді. Поет оспівує красу рідної природи — червона калина пишається, явір молодіє, а в річці хлюпочуться качаточка. Тарас Шевченко називає річку водою: вода тече із-за гаю, попід горою. І завдяки воді така краса навколо.
В Україні наші предки обожнювали воду. Первісні люди поклонялися їй, приносили жертви. Вода символізувала здоров’я, чистоту. Народжених дітей у слов’ян при хрещенні занурювали у воду, тобто здійснювали обряд очищення водою. Чиста вода уособлювала чесність, правдивість, тому казали: «На чистій воді не жаль і втонути», каламутна — нечесність, крутійство. Говорили: «В мутній воді рибу ловити». Плин часу асоціювався з плином води: «спливають роки, як вода» або «води чимало утекло». А яке найкраще побажання? «Будь здоровий, як вода!»
Учні класу опрацювали різні джерела інформації, виокремлювали необхідну пізнавальну інформацію та узагальнювали ії  складаючи кросворди про воду. В проекті учні вчилися працювати з орфографічним і тлумачними словниками, шукаючи тлумачення і правопис нових слів, які зустрілися їм у   кросвордах. Створювали малюнки до цих кросвордів. Роботи всіх учасників зібрали у папку і створили книгу – альбом "Як народжується кросворд" 




                                       


Немає коментарів:

Дописати коментар